Organizarea de conferinte, activitati practice si informari in cadrul laboratoarelor demonstrative

SEISMOLAB (INCDFP) In perioada 6-10 aprilie 2015 Seismolaboratorul de la Institutul National pentru Fizica Pamantului, realizat in cadrul proiectului ROEDUSEIS, si-a deschis portile pentru elevii si profesorii interesati de cutremurele de pamant.

 Organizarea de conferinte, activitati practice_2016 Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_1

In cadrul vizitelor elevii au aflat informatii despre: ce sunt, cum pot fi masurate si localizate cutremurele, care este diferenta intre magnitudinea si intensitatea unui cutremur, caracteristicile seismelor vrancene. Activitatile derulate de cercetatori in cadrul INCDFP au fost prezentate vizitatorilor. Cu ajutorul mesei vibrante a Seismolaboratorului s-a exemplificat efectul asupra cladirilor si modul diferit in care acestea se comporta in functie de tipul cutremurului (de suprafata sau de adancime). Nu pe ultimul loc, modul in care trebuie sa ne comportam inainte, in timpul si imediat dupa un cutremur, le-a fost transmis prin intermediul videoclipurilor realizate si furnizate in cadrul campaniei „Nu tremur la cutremur” (http://nutremurlacutremur.ro). Prezentarile au fost adaptate nivelului educational al grupurilor vizitatoare, pornind de la nivelul prescolar si pana la cel liceal. Printre scolile care au vizitat Seismolaboratorul ROEDUSEIS amintim: Liceul Eugen Lovinescu (Bucuresti), Liceul Teoretic Horia Hulubei (Magurele), Liceul Tudor Vianu (Bucuresti), Gradinita 148 ( Bucuresti), Liceul Alexandru Ioan Cuza (Bucuresti), etc.

Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_2 Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_3

Copii de la Gradinita 178, Bucuresti, in vizita la Seismolaboratorul ROEDUSEIS

Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_4 Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_5

Copii de la Liceul Eugen Lovinescu, Bucuresti in vizita la Seismolaboratorul ROEDUSEIS

In cadrul „Saptamanii Altfel” mai mult de 300 de elevi au trecut pragul Seismolaboratorului ROEDUSEIS, pe langa prezentari si raspunsuri ei primind si materiele utile care sa sintetizeze ceea ce am incercat sa le transmitem despre cutremure si efectele lor.

Ziua porților deschise (8 – 10 aprilie 2014) Grupuri de elevi din toate ciclurile educaționale au fost prezenți la acțiunile organizate în cadrul facultății au vizitat SEISMOLABORATOR-ul UBB-FSIM. Elevii au vizitat sala seismometrului unde au primit explicații privind: inițiativa proiectului, seismometrul și principiu de funcționare al acestuia si înregistrările efectuate de către seismometrul educațional ROEDUSEIS din cadrul UBB-FȘIM.

Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_6 Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_7

Incepand din acest an SEISMOLABORATORUL UBB a fost integrat în cadrul Laboratorului de cercetare privind managementul și reducerea dezastrelor naturale și schimbărilor climatice al Institutului de Sustenabilitate și Managementul Dezastrelor bazat pe Calcul de Inaltă Performanță UBB Cluj-Napoca.  Acest demers crează premizele dezvoltării pe viitor atât a platformei  demonstrative ROEDUSEIS pentru scopul propus dar si inspre realizarea unor activitati integrate în domeniul riscurilor naturale si a celor de tip Natech. Astfel, activitatile care vor fi desfasurate in noua infrastructura creată vor viza riscul seismic și coroborarea datelor seismice cu date ale altor tipuri de risc în vederea dezvoltării unor metodologii de management integrat al riscului.

In cadrul SEISMOLAB-oratorului  INCERC-URBAN s-au derulat activitati educationale precum cele din ziua de 04.11.2015, ora 10:00, cand un grup de studenti din anul III , de la Facultatea de Imbunatatiri Funciare si Ingineria Mediului- U.S.A.M.V. Bucuresti, au participat la o actiune didactica cu titlul „Experiente de formare si de constientizare a riscului seismic” , in cadrul Proiectului „Reteaua Seismică Educatională din România (ROEDUSEIS_NET)”. Au fost prezentate manualele elaborate in cadrul proiectului si au fost discutate diferite aspecte legate de informatia tehnica cuprinsa in Cap. 5 (cu precadere). In final, studentii au comentat unele fise de evaluare existente in manuale, referitoare la efectele asociate cutremurelor, evaluarea cladirii in care locuiesc, definitii si termeni etc.

Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_8 Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_9

SEISMOLAB_INCERC-URBAN Discutii cu studentii de la USAMV pe marginea materia le lor didactice prezentate (aprilie 2015)

Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_10 Organizarea de conferinte, activitati practice_2016_11

Prezentare demonstrativa dedicata elevilor de la Scoa la nr. 2, Bratulesti-Peris (apr. 2015). Rolul modelelor si machetelor.