Structura de test a platformei este insotita de un Raport realizat de catre Partenerul 3 (Beta Software Management SA) in care sunt explicate detaliat functionalitatile si imbunatatirile aduse platformei in aceasta a II a etapa. In continuare vom introduce doar un extras din acest document:
1. Redesenarea paginii de pornire a platformei, promovarea in prima pagina a articolelor din categoria noutati si galerii foto
Pentru o mai buna promovare a informatiilor si a activitatilor proiectului pagina de intrare (hompage-ul website-ului) a fost actualizata. Actualizarea homepage-ului a avut in vedere doua optimizari majore;
a) Optimizarea pentru motoare de cautare
Structura continutului afisat in prima pagina trebuie optimizata pentru motoarele de cautare fara a pierde din vedere accesibilitatea utilizatorului la informatie: astfel continutul din prima pagina – care conform aplicarii celor mai noi reguli de “search engine optimization” – este motorul de navigare principal a “crawere-lor” motoarelor de cautare –prin care acestea pleaca spre indexarea continutului din intregul site. Cu alte cuvinte prima pagina trebuie sa fie poarta de acces catre toate sectiunile de continut existente in site.
S-a luat astfel decizia redesenarii si refacerii primei pagini, de asa natura incat toate tipurile de continut sa fie accesibile rapid, atat utilizatorului final cat si motoarelor de cautare.
b) Optimizarea pentru promovarea continutului
Din necesitatea de a disemina mai bine informatia si statusul proiectului, a fost necesara crearea unor zone in pagina principala (homepage) in care sa se poate promova:
– Etapele proiectului
– Promovare resurselor educationale
– Promovarea si instruirea profesorilor si elevilor
– Informatii despre instalarea retelei seismice – modulele didactice
– Rezultatele seismo laboratoarelor
2. Dezvoltarea versiunii in limba engleza
Avand in vedere natura europeana a proiectului s-a dovedit imperativa dezvoltarea intregului website in limba engleza. Pagina in limba engleza respecta intru totul structura de meniuri si de continut din limba romana. Pentru a transforma site-ul conceput initial ca non Multilanguage intr-unul Multilanguage – s-a replicat structura de baza de date pe o noua limba. Inclusiv sistemul de administrare permite adaugarea simultana a continutului bilingv. Navigarea pe categorii, asezarea in pagina, titlurile meniurilor au fost replicate in totalitate pentru noua limba. Toate meniurile si categoriile din meniu au fost traduse si implementate – urmand ca ulterior tot continutul sa fie disponibil si in limba engleza, prin upload din sistemul de administrare.
3. Dezolvoltare zona forum, configurare, creare conturi admin si conturi pentru scolile participante in proiect
Pentru implementarea unei zone de interactiune intre membrii consortiului si membrii retelei educationale dezvoltate in cadrul proiectului, in cadrul platformei a fost integrat un instrument de comunicare deosebit de util, si anume un Forum. Solutia aleasa – care sa permita crearea de conturi de utilizator, generare automata de super administrator si a unor grupuri de discutii inter-institutionale – a fost una externa – disponibila in baza unei licente – Vbulletin.
4. Crearea unei pagini dedicata scolilor participante
Special pentru institutiilor scolare participante in program s-a creat o zona dedicata fiecarei unitati in parte. O scurta prezentare a Institutiei participante precede zona propriu-zisa de resurse online. Aici utilizatorii autentificati pe baza de user si parola pot incarca materiale dezvoltate in cadrul activitatilor scolare declarate ca parte a proiectului Roeduseis. Materialele vor fi sub forma de poze, text sau video. O data autentificat in zona de resurse online ale institutiei, sesiunea se pastreaza si in cadrul forumului institutiei – cu care s-a facut o conexiune vizuala.
5. Serviciu de cautare in site care afiseaza rezultate pe baza de etichete sugestive asociate articolelor introduse
Pentru o mai rapida accesare a informatiei din cadrul website-ului a fost agregata o cautare complexa. Tehnologia folosita – sphinx – permite cautarea alternativa in titlurile articolelor/resurselor/evenimentelor/noutatilor din cadrul website-ului dupa cuvinte cheie alese de catre utilizatori, dar si dupa sintagme complexe.
6. Realizare pagina evenimente seismice- interconectare cu website-ul Institutului National de Fizica a Pamantului
Pagina cutremure si date – este o zona actualizata zilic – informatiile fiind extrase, prin integrare, din site-ul oficial al Institutului de Fizica a Pamantului. In prima pagina sunt afisate ultimele evenimente, incepand cu cel mai recent. Sunt afisate toate cutremurele istoric incepand cu anul 2006 – navigarea fiind facilitata de o paginatie la 30 de evenimente – afisarea fiind facuta invers chronologic. Fiecare eveniment din listare contine urmatoarele informatii: data la care a avut loc (data, ora, minute, secunde), magnitudine pe scara Richter, latitudine, longitudine, adancime, locatie (zona seismica sau tara) si harta – google earth disponibila in display printr-un singur click – cu optiune de zoom , harta si vedere din satelit.
7. Integrare cod google analytics
Pentru urmarirea rezultatelor de trafic organic si direct din cadrul website-ului s-a luat decizia integrarii cu google analytics – serviciu care permite strangerea si efectuarea de statistici cu privire la numarul de utilizatori, numarul de afisari din cadrul website-ului, dar si informatii complexe legate de profilele demografice ale utilizatorilor finali, cat si gradul de indexare al website-ului in motoarele de cautare – in ce masura traficul din cautari organice scade sau creste in anumite perioade de timp. Integrarea codului analytics s-a facut atat la nivel de pagini cat si la nivel de categorii de informatii/ articole prin crearea unui cont specific si integrarea codurilor in cadrul paginilor.