Prezentare ROEDUSEIS in cadrul „Saptamana altfel”, 7-11 aprilie 2014, “Sa stii mai multe, sa fii mai bun!”

In cadrul proiectului Roeduseis, INCD URBAN-INCERC a avut planificata o activitate in cadrul Scolii nr 199 Alexandru Ioan Cuza privind educatia seismica a elevilor.

Dr. ing. Emil-Sever Georgescu, Director al Centrului European pentru Reabilitarea Cladirilor-ECBR, le-a vorbit copiilor despre cauzele producerii cutremurelor in Vrancea, efectele negative ale acestora asupra constructiilor si oamenilor, masurile care trebuie luate in cazul producerii unui seism (ce trebuie sa faca in timpul unui cutremur si dupa incetarea acestuia).

Explicatiile au fost insotite de mici demonstratii, pe intelesul lor, cu un echipament Bururu, tip carucior, un minisimulator seismic de tip japonez “Bururu”, alte minisimulatoare create de specialistii institutului (in cadrul Roeduseis), si machete de cladiri, cu inaltimi diferite si pereti de umplutura (dotare SeismoLab III). Un aspect esential va fi observat: acelasi cutremur solicita diferit cladirile inalte, respectiv joase.

Le-a fost atrasa atentia asupra elementelor periculoase din interiorul unei clase, prin identificarea mobilierului auxiliar şi obiectelor grele care pot să cadă, dar li s-au indicat si unele masuri de prevenire necesare, precum fixarea dulapurilor înalte şi, în special, la nivelurile superioare ale clădirii scolii, unde amplitudinea oscilaţiilor creşte, amplasarea obiectelor fragile într-un loc mai jos şi sigur, iar a vaselor cu chimicale şi combustibili în dulapuri în care să nu se poată răsturna, în încăperi în care nu se lucrează frecvent şi nu există pericol de contaminare şi incendiu, fixarea echipamentelor IT şi a unor echipamente pe rotile, astfel încât să nu blocheze ieşirile prin deplasările provocate de evenimentul seismic etc. A fost prezentat si continutul rucsacului de urgenta si utilitatea acestuia practica.

Prez_Alexandru_Ioan_CuzaPrez_Alexandru_Ioan_Cuza1

 

 

 

 

 

 

Foto. Prezentare demonstrativa dedicate elevilor (Sc. nr 199, A.I. Cuza, apr. 2014)