ROEDUSEIS-INCDFP si Programul – Scoala Altfel: „Sa stii mai multe, sa fii mai bun!” 2015

In perioada 6-10 aprilie 2015 Seismolaboratorul de la Institutul National pentru Fizica Pamantului, realizat in cadrul proiectului ROEDUSEIS, si-a deschis portile pentru elevii si profesorii interesati de cutremurele de pamant.

P2_Sa stii mai multe, sa fii mai bun P1_Sa stii mai multe, sa fii mai bun

 

In cadrul vizitelor elevii au aflat informatii despre: ce sunt, cum pot fi masurate si localizate cutremurele, care este diferenta intre magnitudinea si intensitatea unui cutremur, caracteristicile seismelor vrancene. Activitatile derulate de cercetatori in cadrul INCDFP au fost prezentate vizitatorilor. Cu ajutorul mesei vibrante a Seismolaboratorului s-a exemplificat efectul asupra cladirilor si modul diferit in care acestea se comporta in functie de tipul cutremurului (de suprafata sau de adancime). Nu pe ultimul loc, modul in care trebuie sa ne comportam inainte, in timpul si imediat dupa un cutremur, le-a fost transmis prin intermediul videoclipurilor realizate si furnizate in cadrul campaniei „Nu tremur la cutremur” (http://nutremurlacutremur.ro/).
Prezentarile au fost adaptate nivelului educational al grupurilor vizitatoare, pornind de la nivelul prescolar si pana la cel liceal.

Printre scolile care au vizitat Seismolaboratorul ROEDUSEIS amintim: Liceul Eugen Lovinescu (Bucuresti), Liceul Teoretic Horia Hulubei (Magurele), Liceul Tudor Vianu (Bucuresti), Gradinita 148 ( Bucuresti), Liceul Alexandru Ioan Cuza (Bucuresti), si altele…

Copii de la Gradinita 178, Bucuresti, in vizita la Seismolaboratorul ROEDUSEIS

DSC09024 DSC09025 DSC09029 DSC09035

 

Elevii de la Liceul Eugen Lovinescu in vizita la Seismolaboratorul ROEDUSEIS

1891498_813671505353815_9061922226811718710_o 11084034_813671598687139_9200099651820047556_o

 

 

In cadrul „Saptamanii Altfel” mai mult de 100 de elevi au trecut pragul Seismolaboratorului ROEDUSEIS, pe langa prezentari si raspunsuri ei primind si materiele utile care sa sintetizeze ceea ce am incercat sa le transmitem despre cutremure si efectele lor.